İdari ve Mali İşler Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
1-10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri çerçevesinde kiralama, satın alma ve benzeri işleri yapmak, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısınma, bakım, onarım, taşıma ve benzeri hizmetleri yapmak/yaptırmak,
2- İl Müdürlüğüne ait mevcut binalarının bakım, onarımları ile ihtiyaç duyulan bina ve arazilerin kiralama, satın alma, kamulaştırma gibi işlemlerini yürütmek, 9/11/1983 tarihli ve 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve 23/9/1984 tarihli ve 18524 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Konutları Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde tahsis komisyonu oluşturmak, puanlama tahsis ve benzeri işlemleri yürütmek,
3- İl müdürlüğüne ait taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek. Demirbaş ve tüketim malzemelerinin devir, teslim ve benzeri işlemlerini yapmak,
4- İl müdürlüğünün genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek, il teşkilatının personel web sitesini oluşturmak, il teşkilatının görevleriyle ilgili iş ve işlemleri bilgisayar ortamında yapmak ve güncellemeleri takip etmek, Yönetim Bilgi Sistemine ilişkin hizmet ve çalışmaları yapmak,
5- İl müdürlüğü personelinin daha etkin ve verimli hizmet yapabilmesi için hizmet içi eğitim programları düzenlemek ve il müdürlüğüne ve Bakanlığımız kuruluşlarına aday olarak açıktan ataması yapılan personelin kuruluşlarla koordinasyonu sağlayarak aday memurların eğitimini yapmak, sonuçlarını Personel Genel Müdürlüğüne bildirmek,
6- İl müdürlüğünün ihtiyaç duyduğu araç, makine, alet ve benzeri araçlar ile bunların yedek parçalarının alımı, dağıtımı, transferini yapmak ve ikmal sistemini oluşturmak, 5/1/1961 tarihli ve 237 sayılı Taşıt Kanunu ve Taşıt Yönetmeliği çerçevesinde taşıtlar ile ilgili tüm hizmetleri yürütmek,
7- İl müdürlüğünde iç kontrol sisteminin kurulması ve işletilmesi ile ilgili çalışmaları yapmak ve koordinasyonu sağlamak,
8- İl müdürlüğü personelinin atama, yer değiştirme, terfi, özlük ve mali hakları ile ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak,
9- Sivil savunma, seferberlik hizmetleri, yangından korunma vb. konularda mevzuatına uygun faaliyette bulunmak,
10- Bilgi işlem sisteminin kurulması ve sağlıklı çalışmasını temin etmek,
11- İldeki yayın malzemeleri ile ilgili hizmetleri yürütmek,
12- Diğer mevzuat ve İl müdürü tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak.
ÖZLÜK SERVİSİ
- Memur personelin kurum içi görevlendirme, kurumlar arası nakil, kadro değişikliği, açıktan atama ve geçici görevlendirme işlemlerinin yapılması, talep dilekçelerinin incelenip sonuçlandırılması, göreve başlayış işlemlerinin yapılması,
- Memur personelin derece terfi ve kademe ilerlemesi terfi tarihlerini belirtilen listelerin takibi, onaylarının alınması, maaşa etki yapan kıdem ve hizmet yıllarının tespiti,
Memur personelin ücretsiz izin( askerlik, doğum sonrası, mazeret) göreve başlayış ve görevden ayrılış işlemlerinin yapılması, - Memur kadro ve sicil defterlerine özlük hareketlerinin işlenmesi,
- Personel ile ilgili her türlü işlemlerin bilgisayar ortamında kayıt altına alınmasının ve bilgilerin muhafazasının sağlanması,
- Memur Personelin hizmet borçlanma ve intibak ( SSK, BAĞ-KUR, Tahsil değişikliği askerlik süresince diğer mazerete dayalı süreler) işlemlerinin yapılması,
- Memur personelin fasılalar ile düzenlenmiş olan özlük dosyasında muhafazası gereken evrakların konu ve içeriklerinin esas alınarak arşivlenmesi,
- Müdürlüğümüzden naklen giden ve Müdürlüğümüze naklen atanan memur personelin özlük dosyalarının gittikleri kuruma devren gönderilmesi, gelenlerin ise dosyalarının teslim alınması,
- Memur Mal Bildirim Formu (Memur personelin mal değişikliklerinde bir ay içerisinde sonu 0 ve 5'li yılların Şubat ayının son gününe kadar) ve Bilgi Formu (İlk İşe Giriş) düzenlenmesini sağlayıp muhafaza edilmesi,
- İlk ataması yapılacak memur personelin ilk işe giriş evraklarının ( Güvenlik Soruşturması, Sağlık kurulu Raporu vb.) temin edilerek atamasının yapılması ve emeklilik sicil numarası verilmesine ilişkin Emekli sandığı ile gerekli yazışmada bulunulması,
- Kadro derecesi 3,2,1 olan personelin yeşil pasaport başvuru işlemlerinin yapılması (Çalışma Belgesi ve Yeşil Pasaport Başvuru formu),
- Personelin evlilik ve mahkeme kararı vb. nedenlerden kaynaklanan soyadı değişikliklerinin Emekli Sandığına ve Bakanlığa bildirilmesi,
- Emeklilik hizmet yıllarını tamamlayanların ve emekliye ayrılmak isteyenlerin emeklilik işlemlerinin yapılması,
- Hizmet belgelerinin düzenlenmesi,
- Gizli sicil raporlarının düzenlenerek, birim amirleri tarafından doldurulmasını takip ederek dosyalarına kaldırılmasının sağlanması. 6 yıllık sicil not ortalaması 90 ve üstü olanlara her yılın ilk haftası itibariyle bir kademe verilmesi,
- Özlük dosyalarının nakil, emeklilik, vefat, istifa vb. durumlarda Memurların özlük dosyalarının arşiv yönetmelik esaslarına göre düzenlenerek arşivlenmesi,
- İzinlerini yurtdışında geçirmek isteyen memurların Valilik Makamından yurtdışı izin onayının alınması,
- Memurların bakmakla yükümlü bulundukları aile fertleri ile ilgili eş durumlarında (Evlilik cüzdan fotokopisi) yeni doğumda (Doğum belgesi ve kimlik fotokopisi) ve diğer aile fertlerinin faydalanma taleplerinde Sosyal Güvenlik Kurumlarında belge temini yapılması suretiyle personele tedavi yardımı beyannamesinin doldurularak SGK girilmesi,
- Müdürlüklerin önerileri üzerine adaylıkta bir yılını tamamlayan başarılı memur adaylarının asaletlerinin tasdikini,
- Vefat eden memurların dul ve yetimlerine maaş bağlanması ve sağlık yardımına ilişkin işlemlerin yapılması,
- Personel konusunda müdürlükler arası bilgilendirme yazışmalarının yapılması ve özlük haklarının belirlenmesi hususunda Bakanlıkla koordineli olarak çalışılma yürütülmesi,
- Memurların Özlük haklarına ilişkin çeşitli kurumlardan gelen bilgi ve belge taleplerine gerekli yazışmalarla cevap verilmesi,
- Personelin dilekçe müracaatlarının cevaplandırılması,
- Memur personelin Hizmet sendikalarına üye olma ve istifa etme aşamalarında gerekli mevzuatın uygulanması,
- Açıktan atama, kadro ihdası ve kadro derece unvan değişiklikleri ile ilgili yazışmaların yapılması,
- Sözleşmeli Personel: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B ve 4/C maddesine göre sözleşmeli personel çalıştırılması hakkında gerekli işlemlerin yapılması,
- Yasal çerçevede işe alımları gerçekleştirilen Sakat işçi, eski hükümlü ve terör mağduru kontenjanlarına alınacak işçiler ile ilgili gerekli yazışmaların yapılması,
- İşçi Personelin görevlendirme, emeklilik, hizmet akdi feshi, mahkeme yazışmaları, kadro değişikliği gibi özlük işlemlerinin yapılması,
- İşçi Disiplin kurulunu oluşturmak, disiplin kuruluna gönderilen evrak işlemlerini takip ederek, disiplin kararına yazıp, onaylatarak disiplin defterine işlenmesi,
MUHASEBE SERVİSİ
- Maaş hazırlanması aşamasında Özlükten gelen evraklar (derece, terfi, kıdem vb.) kontrol edilir. Bordrolar çıkartılır kesinti listeleri girilir ve en geç ayın 12'sinde Maliyeye götürülür, kontrolleri yaptırılarak hesaplara aktarılır.
- İcra, lojman, sendika kesintileri varsa askerlik kesintileri yapılır.
- Yemek kesintileri girilir kesintili banka listesi çıkartılarak bankaya verilir.
- Memur ve işçi sendika listeleri gönderilir.
- Sigorta primleri çıkartılır en geç takip eden ayın (25'ine kadar) sigortaya internet ortamında bildirilir.
- Memurların işe giriş ve ayrılış bildirgeleri internet ortamında yapılır.
- Cevap verilecek yazılar varsa cevapları yazılır.
- Telefon, elektrik, su ve AFJET fatura ödemeleri yapılır.
- Geçici görev yollukları, sürekli görev yollukları yapılır.
- Personelin ikramiye, terfi farkları ve ödemeleri yapılır.
- Arazi tazminatları ve seyyar görev ödemeleri yapılır.
- Memur ve işçilerin yazlık ve kışlık giyim yardımı alımları ve ödemeleri yapılır.
- Müdürlüğümüz araçlarının ve tarım makinalarının tamir, bakım ve yedek parça alımı ödemelerinin yapılması.
- Kurumumuzun ihtiyacı olan kırtasiye malzemeleri, temizlik malzemeleri ve diğer malzemelerin temini ve ödemelerinin yapılması.
EVRAK SERVİSİ
GELEN EVRAK İŞLEMLERİ;
- Kurumlardan, vatandaşlardan posta yolu, kargo ve şahsen yapılan müracaatları ile gelen evraklar ve ekleri zimmetle teslim alınır.
- Gelen evrak kayıt kaşesi vurularak Müdürlük Makamına havaleye sunulur.
- Havaleden gelen evraklar sıra numarası takip eden resmi mühürlü evrak kayıt defterine kayıt numarası verilerek kaydedilir. İlgili birim ve şubelere iç zimmet defteri ile teslim edilir.
GİDEN EVRAK İŞLEMLERİ;
- Kurum, Kuruluş ve vatandaşlara gönderilecek evraklar,
- Sıra numarası takip eden resmi mühürlü evrak kayıt defterine kayıt numarası verilerek kaydedilir.
- Gönderilecek evrakların posta şekillerine göre ( APS, Kargo, İadeli Taahhütlü vb.) işlem yapılır.
- Zimmetle usulüne uygun olarak gönderilir. ( PTT, Kargo vb.)
- İlimizdeki kurum ve kuruluşlara gönderilecek evraklar resmi mühürlü ve sayılı Dış zimmet defterine kaydedilerek ilgili kurum ve kuruluşların evrak servisinde görevli personele zimmetle teslim edilir.
- Valilik Makam Olurları, İl Müdürlüğü Makam Olurlarının sıra numarası takip eden resmi mühürlü Olur Defterine kaydedilip, ilgili birim ve şubelere zimmetle gönderilmesi,
- Müdürlüğümüz personelinin senelik izin, mazeret izni vb. izinlerinin sıra numarası takip eden resmi mühürlü İzin Olur Defterine kaydedilip Özlük Servisine gönderilmesi,
- Kayıt defterleri her takvim yıl başında tarih sırasını takip eden 1 (Bir) den başlamak üzere yıl sonuna kadar birbirini izlemek suretiyle sıra numarası verilmesi ve birim amiri tarafından onaylatılması,
- Sayfaları dolan kayıt defterlerinin usulüne uygun olarak kapanış kayıtlarının yapılarak arşive gönderilmesi,
***Evrak işlemlerinin görüldüğü yerlerde gizlilik kuralları esastır.
AMBAR AYNİYAT SERVİSİ
- Genel Bütçe kapsamında satın alınan veya devir girişi yapılan taşınırları sayarak, ölçerek teslim almak,
- Doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
- Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek
- Maliye Bakanlığı Muhasebe Müdürlüğünce taşınır kayıtlarının yapılmasını sağlamak, Tüketime ve kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
- Kullanımda bulunan dayanıklı taşınır ve demirbaşların bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak.
- Malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasını sağlamak.
- Taşınır Konsolide Görevlisince: Bağlı bulunan harcama birimleri; İl Müdürlüğü ve İlçe Müdürlüklerinin Taşınır Kayıt İşlemlerinin taşınır.net sisteminden yönetilmesi
- Taşınırların kaybolma, çalınma ve fire gibi nedenlerle yok olması; yıpranma, kırılma veya bozulma gibi nedenlerle kullanılamaz hale gelmesi, hurdaya ayrılması gibi nedenlerle kayıtlardan çıkarılması için düşüm işlemlerinin yapılması.
- Özel İdare Bütçesinden alınan taşınırların teslim alınması,
- Memur ve İşçi personellere yazlık kışlık giyim yardımı dağıtmak ve bunlarla ilgili evrakları düzenlemek
- İşçilere 1. altı ve 2. altı ay için yılda iki kez havlu dağıtmak bunlarla ilgili evrakları düzenlemek
- Şubelerin ihtiyacı olan demirbaş ve tüketim malzemelerini talepleri doğrultusunda karşılamak
ATÖLYE SERVİSİ
1- Şube Müdürlüklerinin taleplerine göre taşıt görev emirlerinin düzenlenerek araç takiplerinin yapılması ve kayıtlarının tutulması.
2- İl Müdürlüğümüze ait araçların yedek parça teminini yapmak, atölyede bakım, onarım ve tamiratlarının yapılarak kayıtlarının tutulması.
3- Atölyede yapılamayan araç arıza ve işlerinin serbest piyasada yaptırılması.
4- İl Müdürlüğümüze ve İlçe Müdürlüklerine ait tarım alet ve makinelerinin (Mibzer, Silaj makinesi vs.) tamir ve bakım işlerinin yapılması.
5- Hizmet binalarının Elektrik, Su, Kalorifer tesisatlarının bakım ve onarımının yapılması.
6- Müdürlüğümüz binalarının küçük inşaat işleri ve boya badanalarının yapılması.
7- Atölyede çalışan İşçilerin süt puantajının yapılması.
8- Şoförlerin, işçilerin ve atölye çalışanlarının izin kağıtlarının düzenlenmesi.
9- Araçların akaryakıt temini, zorunlu trafik sigortası, fenni muayene, egzoz emisyon pulu işlerinin takibi ve yaptırılması
10- Kampüs temizliği ve nöbet çizelgelerinin hazırlanması.
11- Nöbetçi Şoför listesinin hazırlanması.
12-Şoförlerin ve atölye personelinin seyyar görev ve harcırah çizelgelerinin hazırlanarak muhasebe servisine bildirilmesi.
13- Döner Sermaye ve Genel Bütçe imkanları ile kiralık araç hizmetlerinin sağlanması ve takibi.
SOSYAL TESİSLER
· Yemekhane
· Toplantı Salonu
YEMEKHANE:
—Yönetim kurulu bir başkan üç üyeden oluşmaktadır.
—Yemekhanemizde 4 personel görev yapmaktadır.
—Yemekhanemizde günlük 130 kişilik yemek yapılmaktadır.
—Yemekhanemiz 80 kişiliktir.
TOPLANTI SALONU:
—Toplantı salonumuz 108 kişiliktir.
—Toplantı salonumuzda ses, ışık, klima ve sunum sitemi ile en kaliteli hizmet verilmeye çalışılmaktadır.